Jak często chodzimy do fryzjera i z jakich zabiegów najczęściej u niego korzystamy? Co jest dla nas ważne w trakcie wizyty w salonie fryzjerskim? Firma Polwell, dystrybutor profesjonalnych kosmetyków do włosów KEMON, postanowiła to sprawdzić. Efektem są badania „Klientki zakładów fryzjerskich”[1], których wyniki przedstawiamy.
Polka u fryzjera – jak często?
Z badania wynika, że jedna trzecia Polek chodzi do fryzjera raz w miesiącu.
Z moich obserwacji kobiety, które co miesiąc korzystają z usług fryzjerskich to panie, którym doskwierają siwe włosy, jak również blondynki, dla których odrost to duży dyskomfort. Często przychodzą także klientki noszące krótkie włosy, ponieważ taka fryzura szybciej traci pożądany kształt i należy ją częściej odświeżać. Przybywa również klientek, które raz lub dwa razy w tygodniu odwiedzają salony fryzjerskie w celu wymodelowania włosów. One zdecydowanie podwyższają statystyki odwiedzin pań w salonach. Większość (40%) badanych kobiet przyznała, że fryzjera odwiedza raz na dwa lub trzy miesiące.
– wyjaśnia Dorota Grzelak, instruktor marki KEMON.
Polka u fryzjera – po co?
Ponad połowa Polek (58%) regularnie farbuje włosy, przy czym 38% z nich robi to korzystając wyłącznie z usług profesjonalisty. Tylko we własnym zakresie włosy farbuje 29% badanych. Najczęściej wybieraną usługą u fryzjera jest oczywiście strzyżenie – poddaje mu się 73% badanych. 40% Polek korzysta z modelowania włosów, a zabiegi pielęgnacyjne wybiera 17% pań. Z badań wynika, że modne niegdyś keratynowe prostowanie włosów i trwała ondulacja odeszły do lamusa. Decyduje się na nie odpowiednio 3% i 1% Polek.
Polka u fryzjera – czego oczekuje?
Aż 29% badanych przyznaje, że nie jest dla nich ważne jakiej farby używa fryzjer.
Każda klientka powinna być uświadomiona przez swojego fryzjera jakich produktów używa, i że dobrał je do danej struktury i potrzeb włosa. Jeżeli nie zostaliśmy o tym poinformowani, warto o to dopytać, ponieważ świadoma klientka motywuje fryzjera. W związku z tym, że większość farb zawiera również substancje pielęgnujące, wiedza ta pozwoli klientkom poczuć się jeszcze piękniej w nowym kolorze.
– komentuje Dorota Grzelak.
Tylko jedna piąta Polek wybiera salony, w których używane są określone, znane przez nie produkty. Dla 77% badanych efekt usługi jest bardzo ważny. Jeszcze więcej, bo aż 79% Polek, przyznało, że równie mocno liczy się dla nich zaufanie do danego stylisty. 47% badanych kobiet określiło cenę usług jako bardzo ważną. Niewiele mniej, bo 42% uznało, że jest ona dla nich raczej ważna.
Znajomość kosmetyków profesjonalnych
Aż 82% badanych przyznało, że słyszało o profesjonalnych kosmetykach do włosów, jednak jedynie 29% z nich potrafiło wymienić konkretne marki. Wiele badanych, zapytanych o ich nazwy, wskazało produkty szeroko dostępne w drogeriach, a nie w sklepach specjalistycznych. Warto pamiętać, że między zwykłymi, a profesjonalnymi kosmetykami do włosów istnieje wiele różnic. Najważniejsza z nich polega na stężeniu substancji aktywnych, które w profesjonalnych produktach jest znacznie wyższe. Oznacza to, że sklepowych kosmetyków trzeba używać częściej i więcej, by osiągnąć odpowiedni efekt. Warto zatem inwestować w profesjonalne produkty. Mimo, że są droższe, są także znacznie bardziej wydajne.
[1] Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2016 roku przez firmę BSM na reprezentatywnej grupie 600 Polek.
Kemon
Dodaj komentarz