L’Oréal nagrodzony za promowanie równości płci

Jean-Paul Agon, szef firmy L’Oréal, otrzymał wyróżnienie 2016 CEO Leadership Award przyznawane przez Women’s Empowerment Principles. Tym samym L’Oréal znalazł się w gronie pięciu firm wyróżnionych za promowanie równości płci na wszystkich poziomach działalności. Również polski oddział L’Oréal od lat wdraża dobre praktyki w tym obszarze zarówno na poziomie firmy, jak i w życiu społecznym.

Podczas uroczystej gali, która odbyła się w nowojorskiej siedzibie Organizacji Narodów Zjednoczonych, Jean-Paul Agon odebrał nagrodę 2016 CEO Leadership Award. Wyróżnienie zostało przyznane za aktywne zaangażowanie we wdrażanie rozwiązań, które wzmacniają pozycję kobiet w miejscu pracy, na rynku i w społeczeństwie.

Zdajemy sobie sprawę, że kobiety odgrywają bardzo ważną rolę w społeczeństwie. Jesteśmy przekonani, że ich zaangażowanie jest warunkiem rozwoju, zarówno organizacji, jak i życia społecznego. Niestety nierówności w traktowaniu ze względu na płeć są nadal głęboko zakorzenione w wielu społeczeństwach. To się musi zmienić jak najszybciej. Women’s Empowerment Principles wskazuje kierunki i określa formy wsparcia, które pozwolą na wspólne rozwiązanie tego złożonego problemu.

– powiedział Jean-Paul Agon, Prezes kosmetycznej grupy L’Oreal.

Dobre praktyki w obszarze równości płci wdraża również L’Oréal Polska, który deklaruje przeciwdziałanie dyskryminacji w miejscu pracy oraz promuje działania wspierające różnorodność. W 2012 roku polski oddział L’Oréal został sygnatariuszem Karty Różnorodności i konsekwentnie realizuje podjęte zobowiązania. Zarządzanie różnorodnością obejmuje także równy dostęp pracowników do szkoleń i awansów, wynagrodzenia spójne wewnętrznie i porównywalne do rynku czy stwarzanie warunków pracy wspierających godzenie obowiązków zawodowych z życiem prywatnym.

Mając na uwadze ważne wyzwanie społeczne, jakim jest równość płci na rynku pracy, zdecydowaliśmy się uczestniczyć w programie certyfikacji The Gender Equality European Standard (GEES). W 2014 roku przeszliśmy proces weryfikacji standardów otrzymując trzeci, najwyższy stopień wyróżnienia. Wspieramy również kobiety-naukowców, od lat prowadząc program stypendialny L’Oréal Polska Dla Kobiet i Nauki, który nagradza i promuje osiągnięcia naukowe laureatek prowadzących badania w dziedzinie nauk o życiu. Naszym zdaniem, najlepszym sposobem na walkę ze stereotypami i wyrównywanie szans kobiet w świecie nauki jest dawanie pozytywnego przykładu i generowanie rzeczywistej zmiany społecznej.

– powiedziała Wioletta Rosołowska, Prezes Zarządu L’Oréal Polska.

CEO Leadership Award jest przyznawana przez Women’s Empowerment Principles. To wspólna inicjatywa UN Woman – jednostki ONZ odpowiedzialnej za równouprawnienie płci – oraz UN Global Compact – inicjatywy ONZ działającej na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu i wspierania zrównoważonego rozwoju.

***

O firmie L’Oréal

L’Oréal już od 1909 roku angażuje się na rzecz piękna. Dzięki unikatowemu portfolio 32 zróżnicowanych i uzupełniających się marek Grupa L’Oréal w 2015 roku osiągnęła sprzedaż w wysokości 25,26 mld euro i zatrudnia 78 600 pracowników na całym świecie. Jako wiodący przedstawiciel branży kosmetycznej na świecie, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: w sprzedaży masowej, centrach handlowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich i sprzedaży detalicznej.

Badania naukowe i innowacje oraz cały specjalistyczny zespół badawczy złożony z 3700 osób, stanowią fundament strategii L’Oréal. Firma pragnie wypełnić oczekiwania związane z pięknem na całym świecie i przyciągnąć w nadchodzących latach miliard nowych konsumentów. Nowe zobowiązanie L’Oréal do 2020 r. – „Dzielenie się pięknem ze wszystkimi” – wyznacza ambitne cele zrównoważonego rozwoju w łańcuchu wartości Grupy.

L’Oréal

Przegląd Kosmetyczny 432 Artykuły
Przegląd Kosmetyczny to polski serwis internetowy, którego tematyką przewodnią jest branża kosmetyczna. Znajdziesz u nas aktualności branżowe, informacje o nowych produktach kosmetycznych, a także o producentach i dystrybutorach kosmetyków i trendach panujących w branży kosmetycznej na rynku polskim i za granicą.

Skomentuj jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*